TÜRKÇE
-Tülin, U. R. A. L. (2008). Pazarlamada yeni yaklaşım: Nöropazarlama üzerine kuramsal bir değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 17(2), 421-432.
-Tüzel, N. (2010). Tüketicilerin zihnini okumak: Nöropazarlama ve reklam.
-YÜCEL, A., & ÇUBUK, F. (2013). Nöropazarlama ve bilinçaltı reklamcılık yaklaşımlarının karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 6(2), 172-183.
-Ustaahmetoğlu, E. (2015). Nöropazarlama üzerine bir değerlendirme. Business & Management Studies: An International Journal , 3(2), 154-168.
-Yücel, A., & Çubuk, F. (2014). BİR NÖROPAZARLAMA ARAŞTIRMASININ DENEYSEL YOLCULUĞU VE ARAŞTIRMANIN İLK İPUÇLARI. Firat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi , 24(2).
-Yücel, A., & Coşkun, P. (2018). NÖROPAZARLAMA LİTERATÜR İNCELEMESİ. Firat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi , 28(2).
-Demirtürk, H., & YÜCEL, N. (2016). NÖROPAZARLAMA AÇISINDAN BİLGİLENMİŞ KULLANICILARIN KARAR SÜRECİ ÜZERİNDE KOKU ETKİSİNİN ÖLÇÜMLENMESİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7 (3), 58-69.
-Çubuk, F. (2012). Pazarlamada uygulamaya yönelik yeni bir yaklaşım: nöro pazarlama.
-Valiyeva, T. (2015). Tüketici davranışlarını etkilemede yeni bir iletişim tekniği olarak nöropazarlama iletişimi.
-Utkutuğ, Ç., & Alkibay, S. (2013). Nöropazarlama: Reklam etkinliğinin psikofizyolojik tekniklerle değerlendirilmesi üzerine yapılmış araştırmalarının gözden geçirilmesi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31 (2), 167-195.
-AKIN, S. M., & SÜTÜTEMİZ, N. (2014). NÖROPAZARLAMA ve UYGULAYICILARIN PERSPEKTİFİYLE ETİK YÖNÜ. Business & Management Studies: An International Journal , 2(1), 67-83.
-Yücel, A., & ŞİMŞEK, A. İ. (2018). TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI ANALİZ ETMEDE NÖROPAZARLAMA YÖNTEM VE ARAÇLARININ KULLANIMI. İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS) , 7(1), 118-142.
-Bayassova, A., & Kazan, H. (2016). GERÇEK EYLEM OLARAK NÖROPAZARLAMA: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI UYGULAMASI. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi , 3(5), 71-86.
-Tayfun, N. Ö., & Öçlü, B. (2015). YEŞİL PAZARLAMA UYGULAMASININ TÜKETİCİLER AÇISINDAN ALGILANMASININ NÖROPAZARLAMA TEKNİĞİ İLE ARAŞTIRILMASI. Uludag Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 34 (2), 95-113.
-Behremen, C. (2015). Yiyecek ve içecek işletmelerinin nöropazarlama faaliyetlerinde duyusal algıların etkisi: Psikonörobiyokimya perspektifi (Master’s thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
-Akan, Ş. (2018). Yeni Bir Disiplinlerarası Alan Olarak Nöropazarlama Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Black Sea Journal of Public and Social Science , 1(1), 20-25.
-Sadedil, S. N. K. (2016). Pazarlama mesajlarının etkinliği açısından geleneksel pazarlama araştırmaları ile nöropazarlama araştırmalarının karşılaştırılması; “sigara paketleri üzerindeki caydırıcı mesajların, sigara kullanma alışkanlıkları üzerindeki etkisi”.
-Bozoklu, Ç. P., & Alkibay, S. (2017). Nöropazarlama reklam tasarımı ve etik. KESEK, H. (2017). Nöropazarlama yaklaşımının tüketici davranışları üzerindeki etkisi: Malatya İnönü Üniversitesi örneği/The impact of neuromarketing on consumer behavior: Malatya Inonu University sample (Doctoral dissertation).
-Değirmen, G. C., & Şardağı, E. (2016). Nöropazarlama Uygulamalarının Etik Bağlamında Değerlendirilmesi. Akdeniz Iletisim , (25).
-Ceylan, İ. G. (2015). Ambalaj Tasarımında Bilinçaltı Mesaj Öğelerinin Ve Nöropazarlama Yaklaşımının Kullanımlarının Karşıl.
-Özdoğan, F. B., Tolon, M., & Eser, Z. (2008). Nöropazarlama Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik , 3(5872), 1-15.
ENGLISH
-Atlı, Dinçer, Seyma Betul Kose, and Ayşe Naz Hazal Sezen. “A Neuromarketing Based Approach on the Usage of Narratives in the Advertising.” Handbook of Research on Narrative Advertising. IGI Global, 2019. 251-268.
-Atli, Dinçer. “Applying Neuroscience to Talent Management: A Literature Review on Neuro Talent Management.” BISM 2017: 76.
-Ulman, Yesim Isil, Tuna Cakar, and Gokcen Yildiz. “Ethical issues in neuromarketing:“I consume, therefore I am!”.”
Science and engineering ethics 21.5 (2015): 1271-1284.
-Atlı, D. (2020). Applying Neuroscience to Talent Management: The Neuro Talent Management. In Analyzing the Strategic Role of Neuromarketing and Consumer Neuroscience
(pp. 229-252). IGI Global.
-Cakir, Murat Perit, et al. “An investigation of the neural correlates of purchase behavior through fNIRS.” European Journal of Marketing
(2018).
-Çakar, Tuna, et al. “The use of neurometric and biometric research methods in understanding the user experience during product search of first-time buyers in E-commerce.” International Conference of Design, User Experience, and Usability. Springer, Cham, 2017.
-Çakar, Tuna, and Yener Girişken. “Consumer Neuroscience Perspective for Brands: How Do Brands Influence Our Brains?.” Analyzing the Strategic Role of Neuromarketing and Consumer Neuroscience. IGI Global, 2020. 47-64.
-Çakır, Murat Perit, et al. “Neural correlates of purchasing decisions in an ecologically plausible shopping scenario with mobile fNIR technology.”
International Conference on Augmented Cognition. Springer, Cham, 2016.
-Cakir, Murat Perit, Tuna Cakar, and Yener Girisken. “Neural Correlates of Purchasing Behavior in the Prefrontal Cortex: An Optical Brain Imaging Study.”
CogSci. 2015.
-Murphy, E. R., Illes, J., & Reiner, P. B. (2008). Neuroethics of neuromarketing. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review , 7(4‐ 5), 293-302.
-Morin, C. (2011). Neuromarketing: the new science of consumer behavior. Society , 48(2), 131-135. Ariely, D., & Berns, G. S. (2010). Neuromarketing: the hope and hype of neuroimaging in business. Nature reviews neuroscience, 11 (4), 284-292.
-Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2007). What is ‘neuromarketing’? A discussion and agenda for future research. International journal of psychophysiology, 63 (2), 199-204. Fisher, C. E., Chin, L., & Klitzman, R. (2010). Defining neuromarketing: Practices and professional challenges. Harvard review of psychiatry , 18(4), 230-237.
-Wilson, R. M., Gaines, J., & Hill, R. P. (2008). Neuromarketing and consumer free will. Journal of consumer affairs , 42(3), 389-410.
-Senior, C., & Lee, N. (2008). A manifesto for neuromarketing science.
-Javor, A., Koller, M., Lee, N., Chamberlain, L., & Ransmayr, G. (2013). Neuromarketing and consumer neuroscience: contributions to neurology. BMC neurology, 13(1), 13.
-Butler, M. J. (2008). Neuromarketing and the perception of knowledge. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review , 7(4‐ 5), 415-419.
-Fugate, D. L. (2007). Neuromarketing: a layman’s look at neuroscience and its potential application to marketing practice. Journal of consumer marketing .
-Eser, Z., Isin, F. B., & Tolon, M. (2011). Perceptions of marketing academics, neurologists, and marketing professionals about neuromarketing. Journal of Marketing Management, 27 (7-8), 854-868.
-Madan, C. R. (2010). Neuromarketing: the next step in market research?. Eureka , 1(1), 34-42.
-Dapkevičius, A., & Melnikas, B. (2009). Influence of price and quality to customer satisfaction: Neuromarketing approach. Mokslas–Lietuvos ateitis/Science–Future of Lithuania , 1(3), 17-20.
-Hammou, K. A., Galib, M. H., & Melloul, J. (2013). The contributions of neuromarketing in marketing research. Journal of Management Research , 5(4), 20.
-Vecchiato, G., Astolfi, L., De Vico Fallani, F., Toppi, J., Aloise, F., Bez, F., … & Mattia, D. (2011). On the use of EEG or MEG brain imaging tools in neuromarketing research. Computational intelligence and neuroscience, 2011 .
-Fortunato, V. C. R., Giraldi, J. D. M. E., & de Oliveira, J. H. C. (2014). A review of studies on neuromarketing: Practical results, techniques, contributions and limitations. Journal of Management Research, 6 (2), 201.
-Ciprian-Marcel, P., Lăcrămioara, R., Ioana, M. A., & Maria, Z. M. (2004). Neuromarketing-getting inside the customer’s mind. J Econ Lit, 1(804), 7.
-Pop, N. A., & Iorga, A. M. (2012). A new challenge for contemporary marketing-neuromarketing. Management & Marketing , 7(4).
-Yadava, M., Kumar, P., Saini, R., Roy, P. P., & Dogra, D. P. (2017). Analysis of EEG signals and its application to neuromarketing. Multimedia Tools and Applications, 76 (18), 19087-19111.
-Bercea, M. D. (2013). Quantitative versus qualitative in neuromarketing research.
-Ćosić, D. (2016). Neuromarketing in market research. Interdisciplinary Description of Complex Systems: INDECS , 14(2), 139-147.
-Sebastian, V. (2014). Neuromarketing and neuroethics. Procedia-Social and Behavioral Sciences , 127, 763-768.
-Mileti, A., Guido, G., & Prete, M. I. (2016). Nanomarketing: a new frontier for neuromarketing. Psychology & Marketing , 33(8), 664-674.
-Sebastian, V. (2014). Neuromarketing and evaluation of cognitive and emotional responses of consumers to marketing stimuli. Procedia-Social and Behavioral Sciences , 127, 753-757.
-Orzan, G., Zara, I. A., & Purcarea, V. L. (2012). Neuromarketing techniques in pharmaceutical drugs advertising. A discussion and agenda for future research. Journal of medicine and life, 5 (4), 428.
-Babu, S. S., & Vidyasagar, T. P. (2012). Neuromarketing: is Campbell in soup?. IUP Journal of Marketing Management , 11(2), 76.
-dos Santos, R. D. O. J., de Oliveira, J. H. C., Rocha, J. B., & Giraldi, J. D. M. E. (2015). Eye tracking in neuromarketing: a research agenda for marketing studies. International journal of psychological studies, 7 (1), 32.
-Flores, J., Baruca, A., & Saldivar, R. (2014). Is neuromarketing ethical? Consumers say yes. consumers say no.
-Pop, N. A., Dabija, D. C., & Iorga, A. M. (2014). Ethical responsibility of neuromarketing companies in harnessing the market research–A global exploratory approach. Amfiteatru economic, 16(35), 26-40.
-Murugappan, M., Murugappan, S., & Gerard, C. (2014, March). Wireless EEG signals based neuromarketing system using Fast Fourier Transform (FFT). In 2014 IEEE 10th international colloquium on signal processing and its applications (pp. 25-30). IEEE.
-Page, G. (2012). Scientific Realism: What ‘Neuromarketing can and can’t Tell us about Consumers. International Journal of Market Research , 54(2), 287-290.
-Pileliene, L., & Grigaliunaite, V. (2017). The effect of female celebrity spokesperson in FMCG advertising: neuromarketing approach. Journal of consumer marketing.
-Benito, S. M., & Guerra, V. F. (2011). Neuromarketing: Tecnologías, Mercado y Retos/Neuromarketing: Technologies, Market and Challenges. Pensar la publicidad, 5(2), 19.