TÜRKÇE



-Tülin, U. R. A. L. (2008). Pazarlamada yeni yaklaşım: Nöropazarlama üzerine kuramsal bir değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17(2), 421-432.

-Tüzel, N. (2010). Tüketicilerin zihnini okumak: Nöropazarlama ve reklam.

-YÜCEL, A., & ÇUBUK, F. (2013). Nöropazarlama ve bilinçaltı reklamcılık yaklaşımlarının karşılaştırılması. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6(2), 172-183.

-Ustaahmetoğlu, E. (2015). Nöropazarlama üzerine bir değerlendirme. Business & Management Studies: An International Journal 3(2), 154-168.

-Yücel, A., & Çubuk, F. (2014). BİR NÖROPAZARLAMA ARAŞTIRMASININ DENEYSEL YOLCULUĞU VE ARAŞTIRMANIN İLK İPUÇLARI. Firat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi 24(2).

-Yücel, A., & Coşkun, P. (2018). NÖROPAZARLAMA LİTERATÜR İNCELEMESİ. Firat University Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi 28(2).

-Demirtürk, H., & YÜCEL, N. (2016). NÖROPAZARLAMA AÇISINDAN BİLGİLENMİŞ KULLANICILARIN KARAR SÜRECİ ÜZERİNDE KOKU ETKİSİNİN ÖLÇÜMLENMESİ.  Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)7 (3), 58-69.

-Çubuk, F. (2012). Pazarlamada uygulamaya yönelik yeni bir yaklaşım: nöro pazarlama.

-Valiyeva, T. (2015). Tüketici davranışlarını etkilemede yeni bir iletişim tekniği olarak nöropazarlama iletişimi.

-Utkutuğ, Ç., & Alkibay, S. (2013). Nöropazarlama: Reklam etkinliğinin psikofizyolojik tekniklerle değerlendirilmesi üzerine yapılmış araştırmalarının gözden geçirilmesi.  Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi31 (2), 167-195.

-AKIN, S. M., & SÜTÜTEMİZ, N. (2014). NÖROPAZARLAMA ve UYGULAYICILARIN PERSPEKTİFİYLE ETİK YÖNÜ. Business & Management Studies: An International Journal 2(1), 67-83.

-Yücel, A., & ŞİMŞEK, A. İ. (2018). TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI ANALİZ ETMEDE NÖROPAZARLAMA YÖNTEM VE ARAÇLARININ KULLANIMI. İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS) 7(1), 118-142.

-Bayassova, A., & Kazan, H. (2016). GERÇEK EYLEM OLARAK NÖROPAZARLAMA: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI UYGULAMASI. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi 3(5), 71-86.

-Tayfun, N. Ö., & Öçlü, B. (2015). YEŞİL PAZARLAMA UYGULAMASININ TÜKETİCİLER AÇISINDAN ALGILANMASININ NÖROPAZARLAMA TEKNİĞİ İLE ARAŞTIRILMASI.  Uludag Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi34 (2), 95-113.

-Behremen, C. (2015). Yiyecek ve içecek işletmelerinin nöropazarlama faaliyetlerinde duyusal algıların etkisi: Psikonörobiyokimya perspektifi  (Master’s thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).

-Akan, Ş. (2018). Yeni Bir Disiplinlerarası Alan Olarak Nöropazarlama Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Black Sea Journal of Public and Social Science 1(1), 20-25.

-Sadedil, S. N. K. (2016). Pazarlama mesajlarının etkinliği açısından geleneksel pazarlama araştırmaları ile nöropazarlama araştırmalarının karşılaştırılması; “sigara paketleri üzerindeki caydırıcı mesajların, sigara kullanma alışkanlıkları üzerindeki etkisi”.

-Bozoklu, Ç. P., & Alkibay, S. (2017). Nöropazarlama reklam tasarımı ve etik. KESEK, H. (2017). Nöropazarlama yaklaşımının tüketici davranışları üzerindeki etkisi: Malatya İnönü Üniversitesi örneği/The impact of neuromarketing on consumer behavior: Malatya Inonu University sample  (Doctoral dissertation).

-Değirmen, G. C., & Şardağı, E. (2016). Nöropazarlama Uygulamalarının Etik Bağlamında Değerlendirilmesi. Akdeniz Iletisim , (25).

-Ceylan, İ. G. (2015). Ambalaj Tasarımında Bilinçaltı Mesaj Öğelerinin Ve Nöropazarlama Yaklaşımının Kullanımlarının Karşıl.

-Özdoğan, F. B., Tolon, M., & Eser, Z. (2008). Nöropazarlama Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. Üçüncü Sektör Kooperatifçilik 3(5872), 1-15.


ENGLISH


-Atlı, Dinçer, Seyma Betul Kose, and Ayşe Naz Hazal Sezen. “A Neuromarketing Based Approach on the Usage of Narratives in the Advertising.”  Handbook of Research on Narrative Advertising. IGI Global, 2019. 251-268.

-Atli, Dinçer. “Applying Neuroscience to Talent Management: A Literature Review on Neuro Talent Management.”  BISM 2017: 76.

-Ulman, Yesim Isil, Tuna Cakar, and Gokcen Yildiz. “Ethical issues in neuromarketing:“I consume, therefore I am!”.”  Science and engineering ethics 21.5 (2015): 1271-1284.

-Atlı, D. (2020). Applying Neuroscience to Talent Management: The Neuro Talent Management. In Analyzing the Strategic Role of Neuromarketing and Consumer Neuroscience  (pp. 229-252). IGI Global.

-Cakir, Murat Perit, et al. “An investigation of the neural correlates of purchase behavior through fNIRS.” European Journal of Marketing  (2018).

-Çakar, Tuna, et al. “The use of neurometric and biometric research methods in understanding the user experience during product search of first-time buyers in E-commerce.”  International Conference of Design, User Experience, and Usability. Springer, Cham, 2017.

-Çakar, Tuna, and Yener Girişken. “Consumer Neuroscience Perspective for Brands: How Do Brands Influence Our Brains?.”  Analyzing the Strategic Role of Neuromarketing and Consumer Neuroscience. IGI Global, 2020. 47-64.

-Çakır, Murat Perit, et al. “Neural correlates of purchasing decisions in an ecologically plausible shopping scenario with mobile fNIR technology.”  International Conference on Augmented Cognition. Springer, Cham, 2016.

-Cakir, Murat Perit, Tuna Cakar, and Yener Girisken. “Neural Correlates of Purchasing Behavior in the Prefrontal Cortex: An Optical Brain Imaging Study.”  CogSci. 2015.

-Murphy, E. R., Illes, J., & Reiner, P. B. (2008). Neuroethics of neuromarketing. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review 7(4 5), 293-302.

-Morin, C. (2011). Neuromarketing: the new science of consumer behavior. Society 48(2), 131-135. Ariely, D., & Berns, G. S. (2010). Neuromarketing: the hope and hype of neuroimaging in business.  Nature reviews neuroscience11 (4), 284-292.

-Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2007). What is ‘neuromarketing’? A discussion and agenda for future research.  International journal of psychophysiology63 (2), 199-204. Fisher, C. E., Chin, L., & Klitzman, R. (2010). Defining neuromarketing: Practices and professional challenges. Harvard review of psychiatry 18(4), 230-237.

-Wilson, R. M., Gaines, J., & Hill, R. P. (2008). Neuromarketing and consumer free will. Journal of consumer affairs 42(3), 389-410.

-Senior, C., & Lee, N. (2008). A manifesto for neuromarketing science.

-Javor, A., Koller, M., Lee, N., Chamberlain, L., & Ransmayr, G. (2013). Neuromarketing and consumer neuroscience: contributions to neurology.  BMC neurology13(1), 13.

-Butler, M. J. (2008). Neuromarketing and the perception of knowledge. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review 7(4 5), 415-419.

-Fugate, D. L. (2007). Neuromarketing: a layman’s look at neuroscience and its potential application to marketing practice. Journal of consumer marketing .

-Eser, Z., Isin, F. B., & Tolon, M. (2011). Perceptions of marketing academics, neurologists, and marketing professionals about neuromarketing.  Journal of Marketing Management27 (7-8), 854-868.

-Madan, C. R. (2010). Neuromarketing: the next step in market research?. Eureka 1(1), 34-42.

-Dapkevičius, A., & Melnikas, B. (2009). Influence of price and quality to customer satisfaction: Neuromarketing approach. Mokslas–Lietuvos ateitis/Science–Future of Lithuania 1(3), 17-20.

-Hammou, K. A., Galib, M. H., & Melloul, J. (2013). The contributions of neuromarketing in marketing research. Journal of Management Research 5(4), 20.

-Vecchiato, G., Astolfi, L., De Vico Fallani, F., Toppi, J., Aloise, F., Bez, F., … & Mattia, D. (2011). On the use of EEG or MEG brain imaging tools in neuromarketing research.  Computational intelligence and neuroscience2011 .

-Fortunato, V. C. R., Giraldi, J. D. M. E., & de Oliveira, J. H. C. (2014). A review of studies on neuromarketing: Practical results, techniques, contributions and limitations.  Journal of Management Research6 (2), 201.

-Ciprian-Marcel, P., Lăcrămioara, R., Ioana, M. A., & Maria, Z. M. (2004). Neuromarketing-getting inside the customer’s mind.  J Econ Lit1(804), 7.

-Pop, N. A., & Iorga, A. M. (2012). A new challenge for contemporary marketing-neuromarketing. Management & Marketing 7(4).

-Yadava, M., Kumar, P., Saini, R., Roy, P. P., & Dogra, D. P. (2017). Analysis of EEG signals and its application to neuromarketing.  Multimedia Tools and Applications76 (18), 19087-19111.

-Bercea, M. D. (2013). Quantitative versus qualitative in neuromarketing research.

-Ćosić, D. (2016). Neuromarketing in market research. Interdisciplinary Description of Complex Systems: INDECS 14(2), 139-147.

-Sebastian, V. (2014). Neuromarketing and neuroethics. Procedia-Social and Behavioral Sciences 127, 763-768.

-Mileti, A., Guido, G., & Prete, M. I. (2016). Nanomarketing: a new frontier for neuromarketing. Psychology & Marketing 33(8), 664-674.

-Sebastian, V. (2014). Neuromarketing and evaluation of cognitive and emotional responses of consumers to marketing stimuli. Procedia-Social and Behavioral Sciences 127, 753-757.

-Orzan, G., Zara, I. A., & Purcarea, V. L. (2012). Neuromarketing techniques in pharmaceutical drugs advertising. A discussion and agenda for future research.  Journal of medicine and life5 (4), 428.

-Babu, S. S., & Vidyasagar, T. P. (2012). Neuromarketing: is Campbell in soup?. IUP Journal of Marketing Management 11(2), 76.

-dos Santos, R. D. O. J., de Oliveira, J. H. C., Rocha, J. B., & Giraldi, J. D. M. E. (2015). Eye tracking in neuromarketing: a research agenda for marketing studies.  International journal of psychological studies7 (1), 32.

-Flores, J., Baruca, A., & Saldivar, R. (2014). Is neuromarketing ethical? Consumers say yes. consumers say no.

-Pop, N. A., Dabija, D. C., & Iorga, A. M. (2014). Ethical responsibility of neuromarketing companies in harnessing the market research–A global exploratory approach.  Amfiteatru economic16(35), 26-40.

-Murugappan, M., Murugappan, S., & Gerard, C. (2014, March). Wireless EEG signals based neuromarketing system using Fast Fourier Transform (FFT). In  2014 IEEE 10th international colloquium on signal processing and its applications (pp. 25-30). IEEE.

-Page, G. (2012). Scientific Realism: What ‘Neuromarketing can and can’t Tell us about Consumers. International Journal of Market Research 54(2), 287-290.

-Pileliene, L., & Grigaliunaite, V. (2017). The effect of female celebrity spokesperson in FMCG advertising: neuromarketing approach.  Journal of consumer marketing.

-Benito, S. M., & Guerra, V. F. (2011). Neuromarketing: Tecnologías, Mercado y Retos/Neuromarketing: Technologies, Market and Challenges.  Pensar la publicidad5(2), 19.

Translate »